Minder bloggen maar meer en betere nieuwsbrieven

Omdat ik publiek wil trekken voor mijn werk ben ik net als veel andere ondernemers aan de slag gegaan met een blog op mijn website. Een Facebook account, zakelijk en privé, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, Tumbler, Flickr. Kortom de hele mikmak. Ik ben er enthousiast aan begonnen, maar inmiddels is dat enthousiasme afgekoeld.

Het heeft maar zo weinig echte waarde. Ik ben gestopt om zeer geregeld te posten en ik houd zoveel tijd over. Niet alleen dat, het voelt ook zoveel vrijer. Het geeft ruimte om bezig te zijn met de dingen die ik echt belangrijk vind. Zo schuurde het al een tijdje bij mijzelf. Het najagen van nieuwe website bezoekers, die je kunt krijgen als je veel en slim blogt (volgens de marketinggoeroes).  Het continue bijhouden van statistieken van goed scorende berichten op Facebook. Zodat je het nog een keer kan doen. Zodat je in herhaling kan vallen of dingen deelt om het delen? Om de statistieken? Waar blijft de verbinding tussen mij en mijn ‘echte’ publiek dan?

Ik wil het anders. Ik heb een aantal accounts afgestoten. Blogs zullen er veel minder of niet komen. Wat ga ik wel doen? 

Meer tijd en aandacht besteden aan mijn nieuwsbrieven. Degene die aangeven ‘very interested person’ te zijn, kunnen rekenen op very personal contact. Want als jij, in deze tijd van overweldigende hoeveelheden nieuwsbrieven, aangeeft van mij berichten te willen ontvangen, dan heb jij mijn aandacht dubbel en dwars verdiend. 

Ik wil bereiken dat jij blij wordt als er een mail van mij bij je binnenkomt. Dat je nieuwsgierig zult zijn wat ik te vertellen of te laten zien heb. Ik begrijp dat je niet zit te wachten op een opsomming van reeds gepubliceerde blogberichten. Laat mij gerust weten wat je wel graag zou willen lezen en ik beloof je daar rekening mee te houden.